vrijdag 22 januari 2010

Avans goes to Seinäjoki, Finland!

Zaterdag 23 januari gaan 18 studenten van Avans Hogeschool, Academie Marketing, naar Seinäjoki in Finland. Om eerst eens na te gaan weer dat nou ligt, heb ik een kleine aardrijskunde ingeplant. Seinäjoki is een gemeente en stad in de Finse provincie West-Finland en in de Finse regio Zuid-Österbotten. De gemeente heeft een totale oppervlakte van just kidding. Hier naast hebt ik voor het gemak wel eventjes een kaartje geplaatst zodat het in ieder geval een beetje duidelijk is waar we straks zitten!

Wat gaan we daar doen? Om eerlijk te zijn heb ik een wel een vaag idee, maar ik kan niet tot in detail uitleggen. Ik ga het proberen om het een beetje duidelijk te maken. Wij gaan deelnemen aan een marketing game dat is gebaseerd op Markstrat technologie.

Ja, dat was alles wat ik op dit moment kan vertellen. Daarom pak ik de handleiding er even bij. Handleiding? Ja handleiding, we moeten voorbereid aan de slag daar. Best logisch aangezien we maar 7 dagen gaan, en dat is het zonde als de eerste 4 dagen nog niet precies weet wat de bedoeling is, vooral aangezien het een wedstrijd is. (weer een tipje van de sluier)

De inleiding van het markstratboekje zegt mij dat het een 'stimulatiegame' is dat 20 jaar geleden is ontwikkeld door verschillende professoren. Grappig misschien dat Alfred H. Heineken hier ook nog mee heeft geholpen, daar bedoel ik natuurlijk niks mee. Maar verder met Markstrat. Volgens 'the student handbook' is "Markstrat Online is a highly effective tool to learn strategic marketing concepts".

Ik denk dat dat wel een mooie afsluiter is voor vandaag. Morgen in het vliegtuig zullen we het hele boekje door gaan speuren dus dan is er meer te vertellen.

Een reisje naar Finland komt niet zomaar uit de lucht vallen en we willen daarom Avans en de Kamer van Koophandel bedanken.

Op dit moment nog "tereveisiä Hollannista" maar vanaf morgen zijn we live vanuit Finland!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten